NFC

NFC مخفف عبارت ” Near Field Communication” است که در زبان فارسی از آن با عنوان “ارتباط حوزه نزدیک” یاد می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست ان اف سی یک ارتباط کوتاه‌ برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره اجازه می‌دهد تا به‌راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های مجهز به NFC به اشتراک بگذارند.

 

NFC مخفف عبارت ” Near Field Communication” است که در زبان فارسی از آن با عنوان “ارتباط حوزه نزدیک” یاد می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست ان اف سی یک ارتباط کوتاه‌ برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره اجازه می‌دهد تا به‌راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های مجهز به NFC به اشتراک بگذارند. برای این کار حداقل باید یک دستگاه نقش فرستنده و دیگری نقش گیرنده را ایفا کند.
دستگاه‌های فعال قادر به ارسال و دریافت داده هستند و می‌توانند با یکدیگر و همچنین سایر دستگاه‌های غیرفعال ارتباط برقرار کنند. گوشی‌های هوشمند تا کنون رایج‌ترین شکل دستگاه NFC فعال هستند، همچنین کارت‌خوان‌های حمل‌ونقل عمومی و پایانه‌های پرداخت لمسی نیز نمونه‌های خوبی از این فناوری هستند. همه تلفن‌های هوشمند امروزی مجهز NFC ، محدود به ارتباطات در حدود 4 سانتی‌متر هستند، به همین دلیل اگر از Apple Play یا Samsung Pay استفاده می‌کنید باید تلفن خود را به کارت‌خوان نزدیک کنید. در حقیقت اکثر کاربران شعاع کوچک NFC را یک مزیت امنیتی بزرگ می‌دانند و این بزرگ‌ترین دلیلی است که NFC را به عنوان یک جایگزین مطمئن برای کارت‌های اعتباری می‌دانند. با این حال این فناوری می‌تواند بیش از پرداخت هزینه خرید یک قهوه مورد استفاده قرار بگیرد و کاربردهای فراوان دیگری نظیر انتقال فیلم‌ها، عکس‌ها و اطلاعات تماس بین دو دستگاه مجهز به NFC دارد

 

حالا که می‌دانیم NFC چیست احتمالاً برایتان سؤال پیش بیاید که NFC چگونه کار می‌کند؟ درست همانند بلوتوث، وای-فای و سایر دستگاه‌های بی‌سیم دیگر، NFC نیز بر اساس ارسال اطلاعات از طریق امواج رادیویی عمل می‌کند و برخلاف بلوتوث، برای انتقال داده نیاز به جفت شدن دستی ندارد. در واقع هنگامی که شما دو دستگاه مجهز به NFC را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، دو دستگاه فوراً با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و درخواست‌ها را برای کاربران ارسال می‌کنند. در حقیقت فناوری NFC از القا الکترومغناطیس برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کند

 

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید