گلکسی a04s

گلکسی a04s یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است که قیمت پایینی هم دارد و جزو گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. این مدل می‌تواند یک انتخاب خوب برای کاربرانی باشد که یک کهکشانی سامسونگ با قیمت مناسب و البته کارایی قابل قبول می‌خواهند. در ادامه قصد داریم مروری بر مشخصات گوشی سامسونگ a04s داشته باشیم 

 

ابعاد و وزن۱۶۴٫۷ در ۷۶٫۷ در ۹٫۱ میلی‌متر
۱۹۵ گرم
صفحه نمایش۶٫۵ اینچ
۹۰ هرتز
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
تراشهاگزینوس ۸۵۰
رم و حافظه داخلی۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
۳ و ۴ گیگابایت رم
سیستم عاملاندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4
دوربیندوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل
دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۵ وات

 

همان‌طور که از مشخصات A04s مشخص است، با محصولی سروکار داریم که قدرت سخت‌افزاری چندان بالایی ندارد و تراشه‌ای که روی آن قرار گرفته برای فعالیت‌هایی که نیاز به پردازش بالا دارند، مناسب نیست. با این حال باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی باشد. البته که باید بگوییم اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4 هم به خوبی روی این گوشی اجرا می‌شوند. در ادامه با بررسی سامسونگ  a04s همراه باشید

 

ظاهری ساده اما شیک

اولین چیزی که درباره گلکسی A04s نظر شما را به خودش جلب می‌کند، جعبه و بسته‌بندی است. این محصول بسته‌بندی کوچکی دارد و آیتم‌های زیادی هم داخل آن قرار نگرفته است. گوشی، دفترچه‌های راهنما، ابزار خارج کردن سیم‌کارت و کابل شارژ داخل بسته‌بندی دیده می‌شود.

حالا در  نقد و بررسی  a04s به شکل دقیق‌تر به ظاهر این گوشی اشاره می‌کنیم. گوشی A04s طراحی ساده‌ای دارد. این گوشی از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده می‌کند و لبه‌های گردی دارد تا راحت در دست قرار بگیرد.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که بدنه این گوشی هوشمند پلاستیکی است و اثر انگشت هم به راحتی روی آن جذب می‌شود. از طرف دیگر باید بگوییم که قاب پشتی گوشی به شکلی ساخته شده که احتمالا خیلی راحت‌ خط و خش بر می‌دارد

 

جنس پلاستیکی گوشی بد نیست و با پلاستیک با کیفیتی روی این گوشی مواجه هستیم. زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید حس خوبی به دست خواهید آورد. البته گوشی کمی لیز به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که از دستتان سر بخورد. با توجه به قیمتی که برای گوشی گلکسی A04s در نظر گرفته شده، نمی‌توانیم به کیفیت ساخت آن ایرادی بگیریم. این گوشی حداقل استانداردهای زیبا و کیفیت را رعایت کرده است.

با نگاهی به اطراف گوشی گلکسی A04s دکمه‌ها و پورت‌ها را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است.

 

روی لبه پایینی گوشی هم پورت شارژر USB-C، اسپیکر و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را مشاهده می‌کنید.

محل قرار گرفتن سیم‌کارت هم روی لبه سمت است. این قسمت از دو سیم‌کارت و کارت حافظه به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

در جلوی گلکسی A04s صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با ناچ قطره‌ای را مشاهده می‌کنید. داخل ناچ دوربین سلفی قرار گرفته است. صفحه نمایش نسبت به سایر گوشی‌های بازار حاشیه‌های بیشتری دارد که این حاشیه‌ها وقتی به سمت لبه پایین می‌روید بیشتر می‌شود

مان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند کاملا پلاستیکی است و به همین دلیل انتظار داشتیم که وزن زیادی نداشته باشد. با این حال مشاهده می‌کنیم که گلکسی A04s نزدیک به ۱۹۵ گرم وزن دارد. این وزن را روی گوشی‌هایی دیده بودیم که بدنه‌ای فلزی دارند و گوشی بزرگ‌تری هستند.

گلکسی A04s کیفیت ساخت مناسبی دارد و جزو محصولاتی به شمار می‌رود که راحت می‌توان آن را حمل کرد. از متریال‌های رده بالا برای ساخت این گوشی استفاده نشده، اما نسبت به قیمت شما را راضی خواهد کرد.

 

صفحه نمایشی برای رفع نیاز‌های روزانه

در ادامه بررسی گلکسی   a04s می‌خواهیم به صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم گلکسی A04s از صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی IPS LCD استفاده می‌کند. با توجه به قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده نباید انتظار داشته باشیم که صفحه نمایش باکیفیت‌تری مانند صفحه نمایش OLED روی این گوشی قرار بگیرد.

 

صفحه نمایش گلکسی A04s از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برخوردار است که خودش ویژگی جذابی برای این محصول نسبتا ارزان قیمت به شمار می‌رود. صفحه نمایش وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که شاید یکی از نقاط ضعف آن باشد. می‌توانید گوشی‌‌های دیگری را در این بازه قیمتی پیدا کنید که وضوح تصویر بهتری داشته باشند.

در ادامه باید بگوییم که صفحه نمایش گلکسی A04s نزدیک به ۴۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. این میزان روشنایی برای استفاده از این گوشی در زیر نور خورشید مناسب نیست و شما را در تماشای محتوا دچار مشکل می‌کند.

صفحه نمایش قرار گرفته روی گوشی گلکسی A04s از دقت رنگ نسبتا خوبی بهره می‌برد. البته باید بگوییم که در قسمت‌هایی سفید کمی رنگ آبی را هم مشاهده می‌کنید. البته که امکان تغییر و تنظیم رنگ‌ها را هم نخواهید داشت.

نرخ نوسازی ۹۰ هرتز صفحه نمایش هم برای تماشای ویدئوها و تجربه بازی‌ها بد نیست و با توجه به قیمت می‌توانیم بگوییم که رضایت شما را جلب می‌کند.

 

باتری برای یک روز کاری شما را همراه خواهد کرد

از دیگر قسمت‌هایی که بررسی گوشی  a04s باید به آن اشاره کنیم، باتری است. البته المان‌های مختلفی در مصرف باتری تاثیرگذار هستند. این گوشی هوشمند از تراشه اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند که توان خودش را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. عملکرد تراشه و باتری بزرگی که روی این گوشی قرار گرفته باعث شده که باتری بتواند بازدهی خوبی داشته باشد. با توجه به آزمایش‌هایی که روی گوشی انجام دادیم، متوجه شدیم که باتری برای یک روز کاری و حتی بیشتر می‌تواند کاربران را همراه کند.

باتری این گوشی برای ۳۳ ساعت تماس تلفنی، ۱۶ ساعت وب گردی و ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه تماشای ویدئو مناسب باشد.

شارژر ۱۵ واتی سرعت بالایی ندارد. با ۳۰ دقیقه شارژ گوشی مشاهده می‌کنید که ظرفیت باتری از ۰ تا ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. برای شارژ کامل باتری هم به چیزی نزدیک به ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه زمان احتیاج دارید

 

اسپیکری که در حد توان خوب کار می‌کند

اسپیکر هم از جمله قسمت‌هایی است که در بررسی سامسونگ  a04s باید به آن توجه خاصی داشته باشیم. البته که با توجه به قیمت گوشی نباید از اسپیکرهای آن توقع زیادی داشته باشید. گوشی گلکسی A04s تنها یک اسپیکر دارد. اسپیکری معمولی که تنها برای رفع نیاز به کار می‌رود. این اسپیکر اندازه کوچکی هم دارد و به همین دلیل نباید از آن توقع داشته باشید که حجم صدای زیادی تولید کند.

روی این اسپیکر خبری از تولید صدای باس نیست و موسیقی‌هایی که باس زیادی دارند هیجان‌انگیز به گوش نمی‌رسند. از طرف دیگر صدای خواننده و صدای اکثر ساز‌ها نسبتا خوب به گوش می‌رسد. باز باید بگوییم که قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی باعث شده که از اسپیکر بهتری روی این محصول استفاده نشود. تنها اسپیکر این محصول برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و ویدئو و بازی کردن مناسب باشد.

 

اندروید ۱۲ با جادوی سامسونگ

اگر می‌خواهید گلکسی A04s را خریداری کنید، باید درباره رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری آن هم اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در نقد و بررسی  a04s نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

گلکسی A04s در حال حاضر با جدیدترین نسخه اندروید راهی بازار نشده است. البته که گوشی چون چند ماه پیش راهی بازار شد، نباید انتظار داشته باشیم که اندروید ۱۳ روی آن قرار می‌گرفت. گلکسی A04s با اندروید ۱۲ و رابط کاربری مخصوص سامسونگ که One UI 4.1 Core نام دارد، راهی بازار شده است. رابط کاربری One UI  ویژگی‌های جذابی دارد که برخی از آن‌ها واقعا کارآمد و جذاب هستند.

 

باید به این موضوع اشاره کنیم که رابط کاربری A04s از نسخه سبک One UI 4 استفاده می‌کند و به همین دلیل به آن One UI Core گفته می‌شود. از آنجایی که تراشه اگزینوس ۸۵۰ چندان قدرتمند نیست، سامسونگ از One UI Core استفاده کرده تا بتوانید سرعت خوبی را روی این گوشی تجربه کنید.

رابط کاربری One UI Core از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کمتری در مقایسه با One UI استفاده می‌کند تا راحت‌تر روی گلکسی A04s اجرا شود. با این حال همچنین به سرویس‌های خوبی مانند Easy Mode، بیکس‌بی و Windows Link Serive و Good Lock و امکانات شخصی‌سازی پیشرفته و حتی Secure Folder دسترسی خواهید داشت. حتی روی این گوشی سرویس Knox با امکانات پیشرفته‌اش را هم مشاهده می‌کنید

 

امیر حسین گفت:
خیلی عالی بود هم کامل هم واضح ممنون

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید