بهترین گوشی که تا ۱۵ میلیون می‌توان خرید، کدام مدل است؟ در این مقاله با معرفی بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان همراه فرتاک موبایل باشید

داشتن گوشی پرچم‌دار با تمام خوبی‌هایش همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ حتی گاهی امکانات پرچم‌داران بیشتر از نیاز تعداد زیادی از کاربران است. این در حالی است که بهترین گوشی های میان رده تا 10 میلیون  و حتی تا 15 میلیون تومان هم امکانات کافی دراختیار کاربران قرار می‌دهند

تا همین چند سال پیش، کاربران بیشتر به خرید گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار تمایل داشتند که البته مسائل اقتصادی نیز بی‌تأثیر نیست؛ اما در سه تا پنج سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار کرده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند. این موضوع توجه کاربران را به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر بیش‌از‌پیش جلب کرد.

لرزش‌گیر اپتکیال دوربین، گواهی ضدآب معتبر، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد بخشی از امکاناتی است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت آن‌ها را مشاهده کنیم.

باتوجه‌به پیشرفت دسته میان ی بازار در سال‌های اخیر، میان‌رده‌ها نیازهای اکثر کاربران را به‌خوبی برطرف می‌کنند. همچنین، طراحی آن‌ها بسیار مدرن‌تر شده و گه‌گاه حاکی از قیمت ارزان‌تر آن‌ها نیست. بد نیست با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ذخیره‌ی بودجه‌ی خود، پیش‌ از پرچم‌دارها نگاهی هم به فهرست بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار بیندازیم.

 

 

شیائومی 13 لایت

 

هنگام عرضه در بازار ایران حدود ۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شد، حالا پس از افت قیمت، به حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان رسیده و ارزش خرید بالایی پیدا کرده است. عملکرد دوربین‌ها، نمایشگر و تراشه این گوشی در این بازه‌ی قیمت بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ OLED این گوشی شیائومی محتوا را با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز به‌نمایش می‌گذارد. از ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR10+ و امکان نمایش ۶۸ میلیارد رنگ با بیشینه‌ی روشنایی ۱٬۰۰۰ نیست اشاره کرد.

تراشه چهار نانومتری Snapdragon 7 Gen 1 بار پردازشی گوشی را به دوش کشیده و عملکرد خوبی را هنگام استفاده یا حتی بازی کردن با گوشی ارائه می‌دهد؛ همچنین هشت گیگابایت رم برای این دستگاه خوش‌ساخت شیائومی در نظر گرفته شده که با دو مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه همراه خواهد شد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل است و با دو دوربین هشت و دو مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو ماژول دوربین‌های جذاب این گوشی شکل می‌گیرد. دو دوربین ۳۲ مگاپیکسل سلفی و ۸ مگاپیکسل تشخیص عمق به‌همراه دو نور LED در دو گوشه بالایی نمایشگر در جلوی دستگاه به‌کار گرفته شده تا برای ضبط و ثبت ویدئو و عکس سلفی دست‌تان بازتر باشد.

حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات و عرضه با اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های شیائومی 13 لایت به‌حساب می‌آیند؛ البته این گوشی در یک زمینه نسبت‌به نسل گذشته پس‌رفت داشته که عدم بهره‌مندی از اسپیکر استریو است و تنها اسپیکر دستگاه روی فریم پایینی خروجی صدا را عهده‌دار است.

 

شیائومی 12 لایت

 

شیائومی 12 لایت یکی از بهترین گوشی‌هایی که است که در حدود 15 میلیون تومان می‌توان خرید. طراحی، نمایشگر و دوربین خوب این گوشی شیائومی را می‌توان از دلایل این انتخاب عنوان کرد.

مانند نسل پیشین، ۱۲ لایت با وزن ۱۷۳ گرمی یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود. نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ فول اچ‌دی‌پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل AMOLED و پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 پلاس و همچنین قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ یکی از مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌های میان‌رده شیائومی است.

تراشه Snapdragon 778G هرچند قدیمی، اما یکی از بهینه‌ترین و قدرتمندترین تراشه‌های میان‌رده بازار است که از پس وظایف روزانه و حتی اجرای بازی‌های سنگین به‌خوبی برخواهد آمد، البته نباید انتظار عملکردی مانند گوشی‌های پرچم‌دار را داشت، اما انتظارات را تا حد زیادی برآورده خواهد کرد.

دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل و لنز ۲۶ میلی‌متری به‌همراه قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد، اما خبری از هیچ‌گونه لرزش‌گیر سخت‌افزاری در ساختمان لنز و حسگر نیست. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل و از نوع واید است که به‌همراه دو فلاش در دو گوشه بالایی نمایشگر می‌تواند همراه خوبی برای تولیدکننده‌های محتوای بصری باشد. با اینکه دوربین سلفی از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد و کیفیت خوبی در عکاسی دارد، اما مانند تمامی گوشی‌های شیائومی، حداکثر وضوح ویدو به Full HD محدود خواهد بود.

باتوجه‌به باریک و سبک بودن بدنه گوشی، ظرفیت باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت مناسب خواهد بود، البته داخل جعبه شارژر ۶۷ وات نیز به‌همراه گوشی عرضه می‌شود که در کمتر از پانزده دقیقه، پنجاه درصد از کل باتری را شارژ می‌کند.

عرضه با اندروید ۱۲ به‌همراه رابط کاربری MIUI 13، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از شبکه 5G نیز دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده شیائومی را تشکیل می‌دهند. البته قیمت شیائومی 12 لایت با نسل جدید این گوشی تقریباً برابری می‌کند.

 

پوکو F4

 

گوشی هوشمند poco f4  است که البته نباید با pocp f4 gt (که دو ماه قبل معرفی شده) اشتباه شود. با کمی اغماض می‌توان گفت Poco F4 ری‌برندشده Redmi K40S است؛ همان اسمارت‌فونی که اواسط مارچ امسال وارد بازار شد. به این ترتیب هیچ تفاوتی بین طراحی Poco F4 و Redmi K40S مشاهده نمی‌شود. گفتنی‌ست Poco F4 ابعادی برابر با 7.7×75.95×163.2 میلی‌متر و 195 گرم وزن دارد

ز جمله برتری‌های poco f4 نسبت به poco x4 gt، آن است که در ساخت Poco F4 از نمایشگر AMOLED استفاده شده است. قطر حفره دوربین این نمایشگر تنها 2.76 میلی‌متر بوده که یکی از کوچک‌ترین حفره‌هایی‌ست که در صنعت موبایل دیده شده است. این نمایشگر 6.67 اینچی رزولوشن +FHD داشته و لایه‌ای از گوریلا گلس 5روی آن کشیده شده است. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر 360 هرتز و نرخ به‌روزرسانی آن بین 60، 90 و 120 جابه‌جا می‌شود. فیلتر نور آبی با تأییدیه از SGS، پشتیبانی از +HDR10، دالبی ویژن، سنسور نور محیطی 360 درجه، حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1300 نیت، پوشش 100 درصدی طیف DCI-P3 و پشتیبانی از MEMC، سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

 

گلکسی A54 سامسونگ

 

نسل جدید گوشی بسیار محبوب گلکسی A52s سامسونگ، با بهبودهایی همراه است و با ارزش خرید بالایی که دارد یکی از بهترین گوشی ها در محدوده قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان محسوب می‌شود. گلکسی A54 سامسونگ میان‌رده‌ای مجهز به OIS در دوربین اصلی و بدنه‌ای مقاوم در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار با گواهی IP67 است.

نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۱۲۰ هرتز Super AMOLED با وضوح FHD+ و تراکم ۴۰۳ پیکسل‌براینچ، عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ با پشتیبانی از به‌روزرسانی تا ۴ نسخه‌ی بعدی اندروید، تراشه‌ی پنج‌نانومتری Exynos 1380 سامسونگ، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و باتری5.000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از حداکثر توان شارژ ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های گلکسی A54 سامسونگ به‌حساب می‌آیند.

چینش دوربین‌ها از سری گلکسی S23‌ الگوبرداری شده؛ همچنین قاب پشتی برخلاف چند نسل پیشین، از جنس شیشه است، اما در قاب جلویی با حاشیه‌های نسبتاً زیاد نمایشگر تشابهی به پرچم‌داران سامسونگ نمی‌توان یافت.

 

ردمی نوت 12 پرو شیائومی

 

اگر بودجه‌ای که برای خرید گوشی در نظر دارید،‌بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و گوشی‌های معرفی‌شده در بالا توجه شما را جلب نکرده‌اند، بهتر است با حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان سراغ خرید ردمی نوت 12 پرو شیائومی بروید.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت در حالت HDR، قاب پشتی از جنس شیشه، تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهزبه OIS و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژر ۶۷ وات از دیگر ویژگی‌ها ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی محسوب می‌شوند.

این گوشی میان‌رده شیائومی با اندروید ‍۱۲ عرضه شده است و متأسفانه مانند رقبای سامسونگی‌اش قرار نیست تا ۴ نسل به‌روزرسانی اندروید دریافت کند. همچنین مانند گوشی‌های گلکسی سامسونگ از استاندارد ضدآب بدنه خبری نیست.

 

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید